Primerjava nepremičnin

Kako izbrati nepremičninsko agencijo za prodajo vaše nepremičnine?

Kako izbrati nepremičninsko agencijo za prodajo vaše nepremičnine?

Odločitvi za prodajo vaše nepremičnine običajno sledi odločitev za samostojno prodajo ali prodajo preko nepremičninske agencije. Tako samostojna prodaja, kot prodaja preko nepremičninske agencije imata svoje prednosti in slabosti. Nepremičnina za večino ljudi predstavlja življenjsko naložbo, zato sam raje priporočam prodajo preko nepremičninske agencije, predvsem zaradi povečane varnosti in večje učinkovitosti prodaje.

Poznavanje nepremičninskega trga je zelo podobno poznavanju borze vrednostnih papirjev – potrebno je spremljati trende, dogajanja, spremembe na trgu, gibanje cen glede na lokacijo nepremičnine in še veliko drugih dejavnikov. Nepremičninske agencije in njihovi agenti smo redno prisotni na nepremičninskem trgu in imamo vsakodnevni stik s kupci in prodajalci nepremičnin, zato trg poznamo bolj poglobljeno kot ga lahko spoznamo preko interneta ali drugih virov informacij. Nepremičninsko agencijo in nepremičninskega agenta pa je potrebno izbrati pravilno in premišljeno, saj jim vendarle v roke polagate svojo življenjsko naložbo, zato je ključnega pomena, da jim zaupate.

Pred izbiro nepremičninske agencije in nepremičninskega agenta se dobro informirajte o njihovem načinu dela. V nadaljevanju vam predstavljam nekaj opornih točk, ki lahko prispevajo k boljši izbiri oziroma informiranosti o potencialnih možnostih izbire agencije ali agenta.

1. Mnenja in izkušnje prijateljev in znancev

Najboljše priporočilo nepremičninske agencije oziroma posameznega agenta je seveda priporočilo vaših sorodnikov, prijateljev in znancev. Pred prodajo vaše nepremičnine se pozanimajte ali bi vam lahko kdo priporočil ali pa odsvetoval posamezno nepremičninsko agencijo ali agenta. Vsako pridobljeno mnenje vam je lahko v pomoč pri izbiri pravega agenta za prodajo vaše nepremičnine. Marsikdo se je v preteklosti že srečal s prodajo, nakupom, oddajo ali najemom nepremičnine in vam bo z veseljem zaupal svoje izkušnje.

2. Mnenja in izkušnje strank na raznih forumih

Včasih najdete veliko informacij o posamezni nepremičninski agenciji in njihovih agentih že na raznih forumih, kjer njihove stranke objavijo svoje izkušnje – dobre in slabe. Na objave na forumih pa je seveda potrebno gledati z zdravo mero kritičnosti, saj le – te niso vedno verodostojne. V primeru, da se določen vzorec mnenj oziroma izkušenj pojavlja na različnih forumih od različnih oseb, potem je to že dober pokazatelj dela nepremičninske agencije oz. posameznega agenta.

3. Nepremičninski oglasi agencije

Eden izmed pokazateljev strokovnosti agenta je tudi stil in oblika nepremičninskih oglasov. Oglasi brez slik, slaba kvaliteta slik, številne slovnične napake, pomanjkanje informacij in še kaj, vse to so pokazatelji, da si nepremičninski agent ni vzel zadosti časa, da bi nepremičnino spoznal in oblikoval dober nepremičninski oglas, ki pritegne večje število interesentov za nepremičnino, med njimi tudi potencialnega kupca. Običajno velika količina tovrstnih oglasov nakazuje le na to, da je osredotočenost nepremičninskega agenta predvsem na količino ponudbe in ne na vsebino ponudbe.

4. Odzivnost nepremičninskega agenta

Odzivnost agencije ali posameznega agenta lahko enostavno preverimo že tako, da pokličemo njihovo telefonsko številko. Ne sprejemanje klicev in dolgotrajno vračanje klicev so odličen pokazatelj odnosa agenta do svojih strank, ki so lahko tudi potencialni kupci vaše nepremičnine. Ob tem je seveda potrebno imeti v mislih, da nepremičninski agenti svojim strankam niso na voljo 24 ur na dan, vse dni v letu. Razumno je, da nepremičninski agent ne bo sprejemal klicev v nedeljo ob sedmih zvečer, vas bo pa nedvomno poklical nazaj v ponedeljek dopoldne.

5. Informiranje o postopku posredovanja in prodaje

Dober nepremičninski agent vas bo vodil in informiral o postopkih, načinih in drugih dejavnikih, ki so pomembni za uspešno prodajo že od samega začetka. To ne pomeni, da vam celotni postopek razložil že po telefonu, temveč da si bo vzel čas in vam jasno in razumno razložil, kaj lahko pričakujete od njega, od interesentov, ki si bodo ogledovali nepremičnino, potencialnih kupcev, itd. Cilj nepremičninskega agenta ne sme biti podpis posredniške pogodbe in pridobitev nove nepremičnine v ponudbo, ampak uspešna prodaja vaše nepremičnine.

6. Postavljanje prodajne cene vaše nepremičnine

Pri našem delu se najpogosteje srečujemo z vprašanjem, koliko je vredna moja nepremičnine oziroma za koliko bi se prodala tovrstna nepremičnina. Prodajna cena vaše nepremičnine pa ni tako enostaven odgovor, da bi ga nepremičninski agent kar potegnil iz žepa. Vprašanje vrednosti nepremičnine je tudi največji dejavnik uspešne prodaje nepremičnine tako za prodajalca kot za kupca nepremičnine. Prodajna cena mora tako biti zastavljena premišljeno, glede na trenutno situacijo na trgu in  prilagojena številnim dejavnikom kot so: ponudba enakih ali podobnih nepremičnin, cene preteklih prodaj, tipu nepremičnine, velikosti nepremičnine, starosti, stanju nepremičnine, itd. Izberite agenta, ki bo prodajno ceno vaše nepremičnine postavil v skladu s trenutnimi razmerami in vašimi pričakovanji.

7. Medagencijsko sodelovanje

Medagencijsko sodelovanje pomeni, da ima ena agencija nepremičnino druga agencija pa potencialnega kupca ali najemnika. Večina nepremičninskih agencij medsebojno sodeluje, bi pa bili presenečeni, da kar nekaj agencij v Sloveniji zavrne potencialnega kupca / najemnika z željo po maksimiziranju lastnega prihodka – posredniški proviziji obeh strank. Tovrsten način dela je sicer težje preveriti, lahko pa pred sklenitvijo posredniške pogodbe agentu zastavite vprašanje glede sodelovanja z drugimi nepremičninskimi agencijami pri ostalih nepremičninah iz ponudbe in tudi vaši nepremičnini.

To je le nekaj opornih točk po katerih se lahko ravnate pri izbiri nepremičninske agencije oziroma nepremičninskega agenta za prodajo vaše nepremičnine. Poleg naštetih opornih točk mora imeti nepremičninska agencija urejene tudi vse zakonsko obvezne sestavine kot so: registrirano dejavnost opravljanja poslov nepremičninskega posredovanja, licenca za nepremičninskega posrednika, zavarovanje odgovornosti za opravljanje poslov nepremičninskega posredovanja, itd. Končno izbiro nepremičninskega agenta pa sprejmite predvsem na podlagi vaših občutkov in vtisov o posamezniku. Pri izboru nepremičninskega agenta je najbolj pomembno, da le – temu zaupate, da bo deloval v vašem interesu in svojo pozornost usmerjal k uspešni prodaji vaše nepremičnine.

Ste v preteklosti že sodelovali z nepremičninsko agencijo? V komentarjih spodaj nam zaupajte svoje izkušnje kako ste izbrali nepremičninsko agencijo, katere lastnosti agencije ali agenta so bile podlaga za vašo odločitev, itd. Veseli bomo vsakega komentarja.

img

Andraž Kravos

Nepremičninski agent pri Arssa nepremičnine