Primerjava nepremičnin

Več nepremičninskih agencij, hitrejša prodaja / oddaja nepremičnine?

Več nepremičninskih agencij, hitrejša prodaja / oddaja nepremičnine?

Ste med pregledovanjem nepremičninskih oglasov že opazili, da določeno nepremičnino tržijo 3, 4 ali celo več nepremičninskih agencij? Kaj je bila vaša prva misel ob tem? Verjetno ne, da je nepremičnina tako privlačna, da se zanjo borijo številne slovenske nepremičninske agencije. Številni prodajalci ali najemodajalci ob trženju svoje nepremičnine namreč sledijo načelu »več je bolje«. Pa je to res?

Že občutek, ki ga dobimo ob pogledu na številne enake oziroma podobne nepremičninske oglase nam lahko pove, da je to popolnoma zgrešena logika. Slovenski nepremičninski trg je tako majhen kot je tudi ponudba tržnih kanalov, ki jih večina nepremičninskih agentov in agencij uporablja za trženje svoje ponudbe nepremičnin. Rezultat slednjega pa povzroči, da se nepremičnina večkrat trži na istih tržnih kanalih.

Nepremičnina ni stvar, ki jo lahko prodamo v večjih količinah kot je to značilno za klasično trgovino in tako s številnimi ponudniki ne bomo prodali več temveč enako ali pa celo manj. Zakaj manj? Številni oglasi različnih ponudnikov iste nepremičnine običajno pomenijo, da lastnik nepremičnine išče vse možne načine, da bi prodal / oddal nepremičnino. Vzroki za neuspeh lastnika nepremičnine so lahko različni od previsoko nastavljene cene do pravnih težav z nepremičnino in še kaj.

Logika »več je bolje« na področju nepremičninskih agencij običajno izhaja iz prepričanja, da imajo nepremičninske agencije številčne baze iskalcev posameznih tipov nepremičnin. Seveda v nepremičninskih agencijah pridobimo veliko povpraševanj po različnih vrstah nepremičnin za najem ali nakup, vendar v tem primeru trženje nepremičnine ni potrebno, saj je dovolj zgolj ogled nepremičnine s potencialno stranko. Ob tem naj vas ne skrbi, da potencialni kupec ali najemnik ne bi našel vaše nepremičnine, saj lahko na tej točki ponovno uporabimo prej omenjeno logiko majhnosti slovenskega nepremičninskega trga. V primeru, da se vaš potencialni kupec / najemnik skriva v določeni nepremičninski agenciji je njihova naloga, da kontaktirajo vašo izbrano nepremičninsko agencijo za ogled in sodelovanje pri prodaji / oddaji vaše nepremičnine. Poskrbite le, da boste izbrali pravo nepremičninsko agencijo, ki bo to omogočila – medagencijsko sodelovanje.

Uporaba logike »več je bolje« pa lahko lastniku nepremičnine povzroči celo škodo, saj z uvrstitvijo nepremičnine v ponudbo številnih nepremičninskih agencij povzroči konkurenčni boj za prodajo / oddajo iste nepremičnine. Negativne posledice se lahko pokažejo že na samem začetku, predvsem z različnim predstavljanjem podatkov nepremičnine v nepremičninskih oglasih kot npr.:

  • različne kvadrature nepremičnine v oglasih kot posledica različnih interpretacij podatkov neto / bruto površina, kvadratura s pomožnimi površinami kot so balkoni, terase, parkirna mesta, shrambe, itd.),
  • različne cene nepremičnine v oglasih kot posledica malenkostnih znižanj (npr. 10, 100 ali celo 1.000 €) z namenom privabljanja potencialnih kupcev,
  • različne trditve lastnosti nepremičnine z namenom povečevanja privlačnosti za potencialne kupce
  • in druge razlike, ki privabljajo potencialne kupce k eni in ne k drugi nepremičninski agenciji.

Negativne posledice pa se lahko pokažejo tudi v kasnejših obdobjih npr. ob podpisu kupoprodajne / najemne pogodbe, ob primopredaji nepremičnine ali pa celo še v kasnejšh obdobjih. Omenjene težave lahko nastanejo kot posledica predstavitve nepremičnine z namenom uresničitve prodaje ali oddaje na ali po ogledu nepremičnine s potencialnim kupcem, ki pa se kasneje lahko izkažejo kot netočne ali pa celo neresnične.

Torej sedaj se verjetno že sprašujete koliko nepremičninskih agencij naj trži mojo nepremičnino za prodajo ali oddajo? Preden si odgovorimo na zadnje vprašanje se je potrebno vprašati koliko kupcev / najemnikov potrebujem za svojo nepremičnino? Odgovor je seveda enega kupca oziroma enega najemnika. Torej, zakaj bi potem potrebovali 7 nepremičninskih agencij? Tistega pravega kupca ali najemnika za vašo nepremičnino vam lahko pripelje že ena sama dobra nepremičninska agencija.

Kakšne občutke pa dobite vi, ko vidite 5 različnih oglasov za isto nepremičnino? Zapišite svoje mnenje spodaj v komentar. Delite tudi s prijatelji, ki razmišljajo o prodaji ali oddaji svoje nepremičnine.

img

Andraž Kravos

Nepremičninski agent pri Arssa nepremičnine